1 września 2014

Ten zeszyt należy do...

Nowy rok szkolny to nowe wyzwania, pomysły, innowacyjne rozwiązania a także świadomość, że nie należy zmarnować czasu jaki jest nam dany. Ale żeby każdy dzień był wypełniony wartościowymi działaniami edukacyjnymi, to nie lada wyzwanie. W tym roku postanowiłam częściej dzielić się moimi pomysłami, klasowymi wydarzeniami i spostrzeżeniami dokonanymi w toku pracy z uczniami w klasie II. To takie noworoczne postanowienie :)

Każdy nauczyciel marzy o idealnym programie, podręcznikach, a nawet podstawie programowej. Ale niestety takich nie ma, jednakże nic nie stoi na przeszkodzie aby tę rzeczywistość zmieniać, modyfikować i usprawniać. Ja zawsze marzyłam również o zeszycie idealnym, takim zindywidualizowanym, dostosowanym do sposobu w jaki pracuję. Na próżno szukałam gotowych rozwiązań, bo a to za mały, a to nie w taką linię, a to ogólnie nie pasujący. Postanowiłam więc stworzyć swój własny, taki mój i moich uczniów. I oto powstał zeszyt w wąską linię formatu A4 zawierający również dodatkowe karty tematyczne takie jak dział "O mnie", "Mój alfabet" i "Ortografia". Wszystkie te karty w poprzednich latach wykorzystałam w  pracy z uczniami i świetnie się sprawdziły, ale często lądowały w segregatorze pomiędzy mnóstwem innych prac i w zasadzie do nich nie wracaliśmy. Tu zawsze mamy szansę przypomnieć sobie o tym jak nazywa się nasza szkoła, jaki kolor lubiłem we wrześniu albo dlaczego w wyrazie "wór" piszemy ó, a nie u. Jutro moi uczniowie otrzymają ten zeszyt i myślę, że to będzie początek dobrej nauki tworzenia notatek i niezwykle ciekawa przygoda. Oczywiście zdam relację jak tylko to będzie możliwe. 


Elementy składowe zeszytu do pobrania udostępniam tu

1 komentarze:

W mojej klasie pisze...

Fajne:)
Trochę, jak portfolio językowe... tym razem z polskiego.