28 kwietnia 2015

Wiosenne kapelusze

Wiosenne kapelusze wykonuję ze wszystkimi moimi uczniami. Są tak piękne i tyle przy nich zabawy, że nawet chłopcy chętnie podejmują zadanie.
Do wykonania kapeluszy potrzebujemy:

- czarno-białe gazety,
- taśmę papierową,
- farby i bibułę.
Najpierw należy ułożyć z gazet coś w rodzaju gwiazdy najlepiej łącząc je ze sobą aby końce były dłuższe. Następnie nakładamy warstwy gazet na głowę dziecka i zaginamy do dołu dopasowując do obwodu głowy. Owijamy taśmą klejącą wokół głowy tworząc główkę. Zdejmujemy z głowy i zaczynamy formować rondo. Warto pamiętać aby oklejać kapelusz taśmą papierową, gdyż łatwo ją można zamalować.
Po uformowaniu kształtu malujemy kapelusz, a po wyschnięciu ozdabiamy kwiatkami. Można jeszcze wykonać otok z długich pasków bibuły lub wstążki.
A tak przebiegało wykonanie:








3 komentarze:

Anna pisze...

Zawsze lubiłam takie wyklejane z bibuły cuda :) Bardzo fajny kapelusz wyszedł. Jak widać zabawę można zrobić niemal z niczego :)

www.tygielrozmaitosci.pl pisze...

Dzień dobry, skorzystałam z Pani świetnego pomysłu..mam nadzieję, że mogłam. Zapraszam do mnie tygielrozmaitosci.pl

Dominika Starańska pisze...

Ładnie to wygląda.